Sunday, May 07, 2017

Nederland 2

 

Vorige week was ik in Haarlem, Noord-Holland. Een interessante stad, waar je zelfs een wandeling kan doen met Vlaamse accenten. 


De bekendste Vlaming in Haarlem is ongetwijfeld Frans Hals. In het naar hem genoemde museum is mei tulpenmaand, met prachtige bloemstukken tot gevolg. Ze namen zelfs een beetje de aandacht weg van de schilderijen...
Zou Wybrand Hendriks bij ons thuis binnenkijken? Titel van dit werk: interieur met slapende man en kousenstoppende vrouw...



Image_small2
Image_small2 
Kousen stoppen heb ik niet gedaan, maar ik heb wel het volgende paar van de SockMadness afgebreid. Titel van dit werk: Lambs and bunnies and chickens oh my!. Niet mijn favoriet paar dat ik ooit gebreid heb. Ik vind het een onevenwichtig patroon, de kippen zijn groter dan de schapen, dat klopt niet naar mijn gevoel. En de gegolfde rand past ook niet echt goed aan. Mijn kleurkeuze had ook wel beter gekunnen, geef ik toe.
 


Een absolute aanrader in Haarlem is het Teylers museum (kijk ook eens naar het filmpje op de website), zowel voor de sfeer van het gebouw, als de collectie fossielen, wetenschappelijke instrumenten en kunst.
Er zijn twee mooie wolwinkels in Haarlem, maar ik had een persoonlijke afspraak met Geja van Draadkracht. 
Zij heeft vaak een stand op beurzen zoals de Breidagen in Rijswijk. Jammer genoeg kan ik daar niet aanwezig zijn, dus  mailde ik haar en kwam ze met haar koffertje naar een café in Haarlem. Nog eens bedankt om dit op het laatste moment voor mij te willen doen Geja!
Ik wou iets buiten mijn comfortzone proberen, garen voor de zomer, bijvoorbeeld dit kantgewicht op basis van zee-algen?
Ik denk aan een stola in vijf kleuren, de volgende mystery knitalong, ontwerp van Joji Locatelli.
Uiteindelijk ben ik voor de veilige keuze gegaan met blauwen en groenen. De twee linkse strengen heb ik gekocht, merino met lyocell, en garen van zee-algen dus.
Gecombinceerd met garens uit de voorraad wordt dit mijn voorlopige kleurenkeuze. Nu het patroon afwachten!






No comments: